1. Jeśli chodzi o osiągi i sterowność, od dawna panuje tendencja do stosowania grubszych opon o większej powierzchni opony. To jednak zaczyna się zmieniać. Cieńsze opony oznaczają niższe opory toczenia i mniejsze zużycie paliwa, a także mniejszy profil aerodynamiczny. Podczas gdy grubsze opony lepiej sobie radzą, inżynierowie opon nadrabiają zaległości, projektując chude opony o lepszym składzie bieżnika pod względem trakcji i zdolności do pokonywania zakrętów.
2. Elektryczność statyczna była niegdyś prawdziwym problemem dla pojazdów; jeśli jesteś wystarczająco dorosły, możesz pamiętać o tym, że po chodniku ciągną się wagony z "pasem ziemi". Znowu stało się to problemem, ponieważ nowsze mieszanki bieżnika zmniejszają ilość sadzy w nowszych oponach. Rozwiązanie? Wiele opon jest obecnie projektowanych z "paskiem antenowym" z bardziej przewodzącego materiału w środku bieżnika, zapewniającym dodatni kontakt elektryczny między oponą a nawierzchnią.
3. Podobnie jak w przypadku samochodów, producenci opon robią wszystko, co w ich mocy, aby zmniejszyć wagę swoich produktów. Cięższa opona oznacza większą bezwładność, podczas gdy lżejsza opona oznacza mniejsze opory toczenia. Firma Bridgestone stosuje obecnie lżejszy kord do produkcji stalowych pasów, a Michelin ograniczył głębokość powierzchni bieżnika, jednocześnie stosując twardszy, bardziej wytrzymały bieżnik o wysokim przebiegu, który zapewnia dłuższe użytkowanie.
4. Jasne, wiesz o gumie, nylonie, stali i kewlarze w nowoczesnych oponach. Jednak opony zawierają pewne związki, o których być może nie wiedziałeś, takie jak kobalt i tytan, które łączą gumę ze stalowymi pasami. Firma Yokohama wykorzystuje olej cytrusowy do modyfikacji zmian sztywności bieżnika w zależności od temperatury, a krzemionka pomaga poprawić trakcję na mokrej i śnieżnej nawierzchni (a także zmniejszyć opory toczenia).
5. Opony Airless są w drodze. Są one już używane w pojazdach przemysłowych i są dość blisko fazy rynkowej dla samochodów osobowych i ciężarowych. Opony te (czasami stanowiące integralną część opony/kółka) mają strukturę przypominającą plaster miodu, dzięki czemu przenoszą ciężar pojazdu i zachowują jego sztywność. Są one również niesamowicie wytrzymałe - w niektórych testach kierowcy byli w stanie uderzyć w krawężnik z prędkością 50 mph bez uszkodzenia kół, opon czy zawieszenia!