Zima sieje spustoszenie w twoim pojeździe. Od spadków temperatury, które wpływają na ciśnienie w oponach, po lód i sól, które mogą uszkodzić karoserię pojazdu, zimowa pogoda powoduje duże zużycie samochodów.
Dlatego tak ważne jest, aby zimować swój pojazd. Przygotowanie samochodu do zimy zapewnia przede wszystkim bezpieczeństwo. Po przezimowaniu pojazdu można poprawić jego stabilność, widoczność i siłę hamowania. Ponadto, kilka zimowych kroków przygotowawczych może pomóc poprawić komfort i osiągi podczas mroźnych zimowych dni.
Myślisz o przygotowaniu samochodu do zimy? Śnieg tuż za rogiem to idealny moment, aby zastosować się do tych dziesięciu wskazówek dotyczących zimowania Twojego samochodu.
Sprawdzanie bieżnika opony
Zużyte opony są jedną z głównych przyczyn zimowych wypadków samochodowych. Stare, zużyte opony wydłużają czas hamowania i zmniejszają stabilność, co jest szczególnie istotne w warunkach oblodzenia. Zacznij od zbadania głębokości bieżnika.
Oto jak to zrobić: Zmierzyć głębokość bieżnika za grosze. Włóż grosz do bieżnika z twarzą Lincolna skierowaną w dół. Jeśli bieżnik jest niższy niż czubek głowy Lincolna, prawdopodobnie nadszedł czas na wymianę opon.
Należy również sprawdzić ciśnienie w oponach i trzymać w samochodzie pod ręką manometr. Ciśnienie w oponach spada, gdy robi się zimniej. Spadek temperatury o 10 stopni może spowodować zmniejszenie masy o 1-PSI. Niedopompowane opony zużywają się szybciej i mogą powodować poślizg na oblodzonych drogach.
Pro Tip: Weź pod uwagę zimowe opony śniegowe do swojego pojazdu. Dedykowane opony zimowe są przeznaczone do jazdy po oblodzonych i zaśnieżonych drogach.
Serwisowanie akumulatora
Zimowa pogoda jest najgorszym wrogiem twojego akumulatora samochodowego. W czasie mroźnej zimy, zimne powietrze może drastycznie zmniejszyć zdolność akumulatora do wytwarzania energii. Dlatego w mroźną pogodę częściej zdarzają się ciężkie starty. Gdy temperatura jest poniżej zera, energia w pełni naładowanym akumulatorze spada o połowę. Podobnie, prawdopodobnie uruchomiona zostanie grzałka i odmrażarka, co powoduje większe obciążenie akumulatora.
Ostatecznie, jeśli moc akumulatora jest już zmniejszona, można naprawdę napotkać problemy, a w niektórych przypadkach samochód może nie uruchomić. Tutaj kilka zimowych końcówek akumulatora:
Check Power - Test obciążenia akumulatora pokaże dostępne napięcie, wewnętrzną rezystancję i przewodność. Szybki test daje dobre wyobrażenie o ogólnym stanie akumulatora.
Wymień, jeśli jest to konieczne - Może nadszedł czas na wymianę baterii, jeśli jest ona stara, jeśli zauważysz brak zasilania rozruchowego lub jeśli zauważysz przyciemnione światła i problemy elektryczne.
Czyste końcówki akumulatorów
Korozja na biegunach akumulatora powoduje wiele problemów w zimie. Problemy z uruchomieniem mogą być na przykład spowodowane tym problemem. Ponadto, znaczna korozja może utrudniać pełne naładowanie akumulatora przez system ładowania.
Zaciski można czyścić przez odłączenie akumulatora. Szczotka druciana może uwolnić wszelką korozję, a także usunąć kwas i tłuszcz z obudowy akumulatora. Jedna sztuczka: Do powlekania biegunów użyj sprayu do ochrony biegunów. Zmniejsza to ryzyko korozji w przyszłości.
Przed odłączeniem akumulatora należy zawsze posiadać odpowiedni wygaszacz pamięci podłączony do DLC pojazdu. Pozwoli to sprawdzić, czy ustawienia modułu pamięci nie zostały utracone. Konsekwencje niepodłączenia wygaszacza pamięci:
- Funkcje góra/dół w oknach automatycznych
- Dane dotyczące przebiegu gazu
- dane kalibracyjne czujnika
Sprawdź swoje hamulce
Na oblodzonych drogach polegasz na hamulcach, aby się zatrzymać. Dlatego jest to krytyczny etap zimowania samochodu. Sprawdźcie klocki hamulcowe i wirniki; należy je wymienić, jeśli zauważycie ich zużycie. Jednym z symptomów zużycia hamulców jest hałas; jeśli zauważysz sapanie, odgłosy mielenia lub świergotania, najlepiej jest poddać hamulce kontroli.
Dbaj o płyny
Zimna pogoda wpływa na wszystkie płyny w samochodzie, od oleju silnikowego po płyn do wycieraczek. Zimowy tuning samochodu powinien obejmować:
Wymiana oleju - Olej silnikowy gęstnieje w niskich temperaturach, co może powodować szereg problemów związanych ze zużyciem i wydajnością. Dodanie nowego oleju z mieszanki zimowej zapewni mu odpowiednią lepkość na zimę.
Anti-Freeze Check - Anti-freeze Check to mieszanka wody i płynu zapobiegającego zamarzaniu, zwykle w stosunku około 50:50. Jeśli w mieszaninie jest za dużo wody, możesz mieć problemy z zamrażaniem.
Wymiana płynu do wycieraczek - Wymień płyn do wycieraczek na mieszankę zawierającą środek zapobiegający zamarzaniu. Najlepszy jest płyn do wycieraczek w rozmiarze -20 stopni.
Płyn hamulcowy - Sprawdź poziom płynu hamulcowego i w razie potrzeby uzupełnij go.
Wymień pióra wycieraczek
Zbadajcie swoje ostrza pod kątem zużycia. Jeśli zauważysz pęknięcia lub jeśli ostrza pozostawią smugi podczas deszczu, czas je wymienić.
Zasada kciuka: Pióra wycieraczek powinny być wymieniane co najmniej raz w roku. Jeśli zaparkujesz samochód na noc na zewnątrz, poszukaj piór gotowych do zimy, które są mniej podatne na pękanie.
Kontrola ogrzewania i chłodzenia
Polegasz na grzałce i rozmrażarce w zimie. Dlatego musisz się upewnić, że system jest gotowy na zimną pogodę. Weź swój pojazd na dostosowanie systemu ogrzewania. To może obejmować:
Grzałka płucząca - Czyści rury rdzeniowe grzałki i umożliwia jej bardziej wydajną pracę. Jeśli nagrzewnica nagrzewa się powoli, brudne rurki mogą być tego przyczyną.
Wymiana filtra powietrza w kabinie - Zabrudzony filtr powietrza w kabinie napręża dmuchawę i zmniejsza przepływ powietrza z nagrzewnicy oraz może powodować przegrzanie i awarię silnika dmuchawy. Oba te czynniki są kosztownymi naprawami. Dlatego właśnie wymiana tego filtra za 20 dolarów jest świetnym pomysłem.
Smarować elementy zewnętrzne
W mroźną pogodę zamarznięta woda może przeniknąć do zamków, zacięć drzwi i torów okiennych, powodując drobne uciążliwości, takie jak wolno poruszające się okna. Z czasem jednak problemy te mogą powodować naprężenia w kablach regulatorów okien, zdejmowanie izolacji i zamków, co prowadzi do kosztownych napraw. Przed zimą należy smarować i chronić te elementy za pomocą suchego smaru lub sprayu silikonowego. Komponenty, które powinny być zimowane, obejmują:
- Ścieżki okienne
- Rozbiórka pogody
- Drzwi się zatykają
- Zamki
- Zawiasy
- Zatrzaski
Przygotuj farbę
Zimowa pogoda stępia połysk farby i może zjadać się w czystej powłoce. Sól drogowa pogłębia ten problem, pozostawiając zewnętrzną powłokę samochodu podatną na utlenianie i rdzę. Kilka wskazówek:
- Woskowanie Farby - Woskowanie przed zimą doda warstwę ochrony przed zanieczyszczeniami, lodem i śniegiem.
- Oczyść otwory kół - Regularnie czyść otwory na koła, aby usunąć sól drogową, która może szybko skorodować odsłonięte metale.
- Tygodniowe mycie - Regularne mycie w zimie pomoże zapobiec rdzy i usunąć wiele zanieczyszczeń powodujących rdzę.
Sprawdź swoje reflektory i światła tylne
W śniegu, śnieżycy i mroźnym deszczu widoczność jest ograniczona. Dlatego tak ważne jest, aby wszystkie światła działały i były czyste. Zacznij od sprawdzenia przednich i tylnych świateł pojazdu; wszystkie powinny działać prawidłowo. Podobnie, należy sprawdzić, czy nie ma mgły lub uszkodzeń.
Zbuforowanie reflektorów może usunąć trudne do usunięcia plamy i poprawić widoczność, a naprawa pękniętych obudów zapobiegnie przedostawaniu się śniegu i lodu do komponentów elektrycznych.
Dodatkowa wskazówka
Bardzo ważne jest, aby zrozumieć, że wycieraczki nie są pługami śnieżnymi. Gdy nadmierna ilość lodu lub śniegu blokuje wycieraczki w swobodnym ruchu, może to uszkodzić ich połączenie i silnik. Należy zawsze pamiętać o wyłączeniu wycieraczek podczas parkowania pod koniec dnia. Pióra te włączają się automatycznie, co powoduje ich uszkodzenie, ponieważ czasami mogą zamarznąć do szyby.