Nie muszę ci mówić, że balast opon jest ważny. Ciągniki i kombajny mają więcej mocy, niż może wykorzystać ich masa, a poprzez dodanie masy do opon i/lub ramy można poprawić trakcję maszyny i zapobiec poślizgowi kół, który może uszkodzić opony.
Istnieje kilka różnych sposobów, na które rolnicy mogą dodać wagę do swojego ciągnika lub kombajnu.
Przez wiele lat płynny balast był główną odpowiedzią. Chlorek wapnia jest ciężką cieczą, która nie zamarza, więc został umieszczony w rurze opony, aby zwiększyć jej masę.
W ostatnich latach producenci przeszli jednak na inny rodzaj balastu do opon. Żelazne obciążniki kół i walizek zostały dodane do opon i ram ciągnika zamiast płynnego balastu w oponach.
Jak wiele innych rzeczy w życiu, żaden ze sposobów balastowania ciągnika nie jest całkowicie doskonały.
Chociaż chlorek wapnia jest ciężki, nie zamarza i jest dość niedrogi, to jest niezwykle żrący. Kiedy ciecz wejdzie w kontakt z obręczą (lub prawie wszystkim innym), będzie przez nią zjadać dziury.
Na naszym gospodarstwie nie wiem, ile starych felg ciągnikowych musieliśmy przez lata wymieniać, ponieważ felga skorodowała wokół otworu w pniu zaworu od kontaktu chlorku wapnia z felgą. Myślę, że moglibyśmy mieć kilka ładnych klombów z taką ilością starych felg, jaką mamy do dyspozycji.
Kolejną wadą jest to, że gdyby substancja ta wylała się na glebę, mogłoby to mieć negatywny wpływ na wszelkie uprawy. Uważam, że w cieczy znajduje się wysoki poziom soli.
Więcej poleceń dla Ciebie
Zaletą żeliwnych obciążników kół jest to, że nie powodowałyby one tych korozyjnych problemów z felgami ciągników, a jednocześnie dawałyby właściwą masę ciągnika/kombinezonu potrzebną do balastowania.
Scott Hunter, prezes Lone Star Weights z siedzibą w Wichita Falls w Teksasie, powiedział, że rolnicy stosujący żelazne obciążniki kół mają większą elastyczność niż ci, którzy stosują płynny balast.
"Za pomocą żelaznych odważników, możesz dodawać i usuwać odważniki, aby dopasować je do tego, co robisz w terenie", powiedział DTN Hunter. "Jest to bardzo elastyczny system."
Główną wadą ciężarków kół żelaznych byłby ich koszt w porównaniu z ciekłym balastem, ponieważ ciężarki żelazne są dość drogie w przeliczeniu na funt. Oprócz obciążników, rolnicy musieliby również zakupić uchwyty do mocowania obciążników do ciągnika.
Te wsporniki i obciążniki często sprawiają, że ciągnik jest nieco dłuższy i/lub szerszy. Obciążniki są również montowane na ramie i osiach w porównaniu z rzeczywistą oponą, gdzie ciężar musi być większy.
Istnieją nowsze produkty w balastach płynnych, które dają rolnikom zalety płynu bez niektórych z głównych wad..
Ciecz jest zabezpieczona przed zamarzaniem do -35 stopni F i nie jest korozyjna, więc uszkodzone obręcze i trzpienie zaworów należałyby do przeszłości, powiedział.
"W porównaniu z ceną ciężaru żelaza, Rim Guard kosztuje mniej niż jedną trzecią kosztu za funt ciężaru żelaza i umieszcza ciężar tam, gdzie powinien być - tam, gdzie opona uderza o ziemię", powiedział Globing.
Dodatek Rim Guard może również poprawić stabilność podnośników do wszystkich rodzajów nawierzchni, podnośników widłowych, ładowarek i kosiarek do trawników bez zawracania, powiedział.
Balast do opon chroniących felgi musi być wypełniony do 75% poziomu wypełnienia w oponach trzpieniem zaworu o godzinie 12:00. Opony o różnych rozmiarach będą wymagały różnych ilości płynnego balastu.
Na przykład, tylna opona ciągnika 18,4-38 będzie potrzebowała 110 galonów płynu, który doda 1,177 funta do opony.
Pytania, jakie można zadać o nowszy produkt, to czy działa on jak starszy płynny statecznik i czy będzie działał tak długo jak chlorek wapnia?
Przypuszczam, że jedynym sposobem na znalezienie jest wypróbowanie go, a może znalezienie kogoś, kto już wypróbował produkt. Przynajmniej rolnicy mają jeszcze kilka różnych opcji, jeśli chodzi o balast do opon.