Większość nowych samochodów w dzisiejszych czasach jest ładowana do skrzeli za pomocą różnego rodzaju czujników i gadżetów. Tęskni się za "dobrymi" dniami, kiedy samochody były prowadzone przez kierowców, a nie przez komputery. Był układ kierowniczy, jakiś rodzaj hamulca i silnik połączony z kołami i kierownicą. Zapytaj dziś przeciętnego właściciela, jak działa gaźnik samochodowy i prawdopodobnie uzyskasz niesamowity wygląd, nie różniący się od tego, gdybyś zapytał ich, co dinozaury jadły na śniadanie.
Przewodnik samochodowy oferuje krótki podkład do pięknego świata gaźników i magiczny wpływ, jaki wywarły one na sposób działania silnika. Mówi się, że samochód dobrze się spisuje, gdy mieszanka powietrzno-paliwowa spala się czysto. Oznacza to, że nie ma przegrzania lub czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej, nie ma nadmiernego nagromadzenia ciepła i rozwój mocy jest normalny. Wszystko zależy od stosunku mieszanki powietrzno-paliwowej i tu właśnie wkracza gaźnik. Urządzenie mechaniczne, które jest stosunkowo proste w swoim przeznaczeniu, ale wykonuje swoją pracę z takim czarodziejstwem, wybaczcie, że nazywacie je magią.
Zrozumienie, jak działa gaźnik, staje się łatwe, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że wykorzystuje on podciśnienie w silniku do działania. Ilość powietrza przepływającego przez zwężkę (wąski otwór) jest regulowana przez wejście przepustnicy. Strumień, który znajduje się wewnątrz zwężki, reguluje ilość paliwa mieszanego z powietrzem. Proste w podejściu, wszystko zależy od wejścia przepustnicy, ponieważ im więcej jej daje, tym większa ilość powietrza i paliwa jest wypychana do cylindrów do spalania.
Więc co się dzieje na biegu jałowym? Teraz, na biegu jałowym, przepustnica byłaby zwykle zamknięta i przechodząc przez powyższe wyjaśnienie, spowodowałoby to zatrzymanie silnika. Dlatego mamy jałowy odrzutowiec. To, co robi ten odrzutowiec, to to, że pozwala on na przepuszczenie niewielkiej ilości powietrza i paliwa do cylindrów, aby silnik nie zatrzymał się.
Więc to jest to dla podstawowego podkładu na gaźniku. Bardziej wyczerpujący przewodnik auto byłoby potrzebne, aby zagłębić się głębiej w zawiłości gaźnika, zwłaszcza jeśli jest naprawdę zbadać pracę w pełni i zrozumieć wpływ, jaki ma z jednej strony na ewolucję motoryzacji.