Od napędu elektrycznego do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), od łączności do współdzielenia mobilności, przemysł motoryzacyjny przechodzi transformację, która ma trwać przez następne 10-20+ lat. Choć zmiany będą znaczące, NAPA AUTO PARTS jest zaangażowana w utrzymanie pozycji globalnego lidera na motoryzacyjnym rynku wtórnym. Koncentrujemy się na wzmacnianiu istniejących i nowych relacji z dostawcami, badaniu ekspansji produktów, wyciąganiu wniosków z naszej globalnej obecności, wykorzystywaniu i wspieraniu naszej silnej bazy klientów oraz inwestowaniu w talenty.
Aby wesprzeć te nowe technologie, firma Genuine Parts Company będzie nadal wprowadzać nowe produkty i ściśle współpracować z globalnymi dostawcami, aby zrozumieć i zaspokoić potrzeby rynku.
Przejście na napęd elektryczny
Coraz częściej konsumenci, ustawodawcy i producenci samochodów skłaniają się ku pojazdom elektrycznym i hybrydowym. W szczególności General Motors ogłosił swoje zobowiązanie do wprowadzenia 30 nowych pojazdów elektrycznych do 2025 roku i zapowiedział, że jest gotowy na całkowicie elektryczną przyszłość. Ponadto BAIC Motor planuje wycofać silniki gazowe ze swojej linii do 2025 roku, VW ogłosił, że wprowadzi swoją ostatnią platformę ICE w 2026 roku, a Toyota do 2040 roku.
Do ruchu przyłączyły się również państwa. Obecnie 12 z nich przyjęło program ZEV (Zero Emissions Vehicles), który wymaga, aby 7-10% wszystkich nowych samochodów sprzedawanych w 2025 roku lub później miało zerową emisję spalin. Kolorado i Minnesota mają dołączyć do tej grupy do 2024 roku. Waszyngton i Pensylwania, oba stany LEV (Lower Emission Vehicle), ustaliły malejące poziomy emisji dla samochodów osobowych i lekkich ciężarówek.
Kategoria pojazdów elektrycznych stanowi obecnie 2% parku samochodowego i przewiduje się, że do 2030 r. wzrośnie do 10%, włączając w to pełne hybrydy, PHEV (Plug-In Hybrids) i BEV (Battery Electric Vehicles). Ogólnie rzecz biorąc, pojazdy elektryczne mają mniej ruchomych części i droższe części niż silnik spalinowy (ICE).
W miarę pojawiania się tych technologii NAPA będzie dysponować częściami, których wymagają te pojazdy, a także szkoleniami i narzędziami potrzebnymi do ich serwisowania i konserwacji. NAPA Autotech Training oferuje już zajęcia dotyczące tych nowych pojazdów i oczekuje się, że będzie ich więcej w miarę rozwoju tej nowej technologii i wzrostu penetracji rynku.
Przewiduje się, że duże metropolie, w tym Nowy Jork, Los Angeles, Seattle, San Francisco i Chicago, będą miały największą liczbę pojazdów elektrycznych w porównaniu z mniej zaludnionymi obszarami, takimi jak na przykład Wyoming i Iowa. Możesz liczyć na to, że NAPA AUTO PARTS będzie śledzić to, co dzieje się w Twojej okolicy, w miarę jak będziemy przechodzić do przyszłości pojazdów elektrycznych.
W przyszłym tygodniu NAPA AUTO PARTS przyjrzy się temu, co czeka nas na arenie ADAS (Advanced Driving Assistance Systems).