Zbiornik przelewowy paliwa jest doskonałym rozwiązaniem, gdy trzeba przewieźć trochę więcej, ale może się okazać, że w pewnym momencie Twój będzie wymagał czyszczenia. Wiedza o tym, jak czyścić zabrudzony zbiornik - i kiedy rzucić ręcznik - może pomóc chronić i przedłużyć żywotność silników, do których trafia paliwo.
Twoje podejście będzie zależało od tego, w jakim stanie jest zbiornik, ale zbiornik musi być opróżniony bez względu na wszystko, a wszelkie wyrzucone paliwo musi być utylizowane zgodnie z przepisami ochrony środowiska. Po prostu opróżnij stary zbiornik paliwa do zatwierdzonego przez rząd pojemnika, skontaktuj się z miejskim zakładem utylizacji odpadów i zapytaj, gdzie można się go pozbyć. Po opróżnieniu zbiornika transferowego można przystąpić do oceny jego stanu i czyszczenia. Jeśli nie jest to jasne, NIE WOLNO wylewać starego paliwa na ziemię lub do kanalizacji.
Usuwanie gruzu, wody i zanieczyszczeń
W zbiornikach, które były pozostawione na długi okres czasu lub wielokrotnie napełniane, prawdopodobnie nagromadziły się zanieczyszczenia, woda, a nawet żywe kultury grzybów. Aby odzyskać możliwość korzystania z Twojego zbiornika, należy go dokładnie wyczyścić.
Masz tu kilka możliwości. Po pierwsze, możesz poprosić lokalny sklep z chłodnicami, czy mogą wykonać czyszczenie parą na zbiorniku. Dla bardziej DIY metody, jeśli zbiornik nie był zbyt brudny, można slosh mydła i wody wokół, a następnie spuścić go z pojemnika. W przypadku bardzo brudnych zbiorników, spróbuj użyć biocydu do oleju napędowego i upewnij się, że pokryjesz nim ściany.
W każdym przypadku należy zawsze upewnić się, że zbiornik jest całkowicie opróżniony i suchy przed ponownym wprowadzeniem paliwa, a także zainstalować wysokiej jakości filtry w celu ochrony pompy. Należy być przygotowanym na częstsze sprawdzanie i wymianę filtrów po czyszczeniu, aby usunąć wszelkie pozostałości zanieczyszczeń.
Przełączanie z jednego paliwa na inne
Jeśli chcesz zamienić swój zbiornik z gazem na olej napędowy lub odwrotnie, masz szczęście. Składy chemiczne obu płynów są na tyle podobne, że nie jest to wielki obowiązek, ale nadal warto wykonać lekkie czyszczenie pomiędzy tymi czynnościami.
Po spuszczeniu starego paliwa i upewnieniu się, że nie ma żadnych dodatkowych zanieczyszczeń, wystarczy lekkie namydlenie wodą. Nie ma potrzeby pełnego czyszczenia parą lub kąpieli chemicznej - po prostu upewnij się, że cała woda została całkowicie spuszczona, a zbiornik jest suchy przed dodaniem nowego paliwa. Wymień stary filtr(i) paliwa na nowy.
Pozbywanie się rdzy
Jeśli masz zbiornik ze stali, możesz napotkać rdzę, która dostaje się do silnika, powoduje problemy z czasem i nie jest łatwa do czyszczenia. Jeśli masz bardzo delikatną rdzę na powierzchni, dodaj aceton i kilka filiżanek małych kamieni. Następnie zakręć wszystkie otwory i przejedź się, aby wszystko się poruszyło. Aceton pokryje rdzę, a kamienie ją strącą.
Następnie wróć i wylej zawartość (ponownie, przestrzegaj przepisów o usuwaniu odpadów) i zobacz, czy udało Ci się usunąć rdzę. Jeśli tak, to potraktuj zbiornik wodą z mydłem, pozwól mu całkowicie wyschnąć, a następnie napełnij go paliwem. Jeśli rdza jest poważniejsza, prawdopodobnie walczysz z przegraną bitwą, więc lepiej będzie wymienić zbiornik.
Aby uniknąć zanieczyszczenia i rdzy, zwracaj uwagę na źródło i metody tankowania. Nie pozwól, aby paliwo pozostawało w stanie spoczynku przez dłuższy czas, regularnie wymieniaj filtry paliwa i rozważ alternatywę dla zbiorników stalowych.
Sprawdź wszystkie produkty do zbiorników przelewowych dostępne w serwisie NAPA Online lub zaufaj jednej z 17 000 placówek NAPA AutoCare, w których przeprowadzane są rutynowe przeglądy i naprawy. Aby uzyskać więcej informacji na temat czyszczenia zbiornika przelewowego paliwa, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.
Zdjęcia dzięki uprzejmości Blair Lampe.