Gratulacje, kupiłeś swój pierwszy samochód ciężarowy z silnikiem wysokoprężnym! Teraz możesz holować więcej, jeździć dalej między tankowaniami i oczekiwać dłuższej żywotności pojazdu.
Silniki wysokoprężne to nie tylko alternatywa dla silników benzynowych. Przeczytaj, aby poznać inne zalety silników wysokoprężnych na asfalcie.
Porozmawiajmy o momencie obrotowym
Silniki wysokoprężne generują ogromny moment obrotowy, czyli siłę obrotową, którą silnik wytwarza, aby obrócić wał napędowy, który następnie obraca koła. Silniki Diesla nie tylko generują większy moment obrotowy niż silniki benzynowe, ale również robią to przy bardzo niskich obrotach.
Czym to się różni od mocy?
Moc jest zwykle mierzona jako moc szczytowa, a ta pojawia się po zwiększeniu obrotów. Sama moc nie jest odpowiednia do poruszania, powiedzmy, czterokonnej przyczepy ważącej 12 000 funtów ze startu stojącego lub z niskiej prędkości. Do tego potrzebny jest moment obrotowy.
Silniki wysokoprężne wytwarzają większy moment obrotowy z kilku powodów. Po pierwsze, nie używa się w nich świec zapłonowych. Zamiast tego, podgrzewają paliwo, aby wytworzyć spalanie poprzez znacznie wyższą kompresję w cylindrach. Produktem ubocznym tego procesu jest większa moc. Ponadto olej napędowy, w przeciwieństwie do rafinowanej benzyny, ma wyższą gęstość energetyczną - więcej mocy w każdej kropli. Ponadto, praktycznie wszystkie nowoczesne silniki wysokoprężne są turbodoładowane. W rezultacie, w przeciwieństwie do swoich benzynowych braci, pickupy mogą holować pojazdy o masie do 20 000 funtów.
Jakiego rodzaju oszczędności paliwa należy oczekiwać od pierwszego samochodu ciężarowego z silnikiem wysokoprężnym?
Jak to się mówi, przebieg może się różnić, ale większa gęstość energii oznacza więcej ruchu przy mniejszej ilości paliwa. Rzeczywiste liczby różnią się w zależności od ciężarówki, kierowcy i warunków. Amerykański Departament Energii podaje, że silniki wysokoprężne osiągają o 30-35% lepsze przebiegi niż silniki benzynowe w tym samym pojeździe. Ale koszty oleju napędowego wzrosły (około 30-40 centów więcej za galon) z powodu dodatkowego rafinowania w celu wytworzenia paliw o niskiej zawartości siarki w oleju napędowym. Federalny podatek od oleju napędowego jest również wyższy niż podatek od benzyny.
Co to jest płyn spalinowy do silników wysokoprężnych?
Płyn wydechowy (DEF) jest mieszaniną mocznika i wody, która pomaga przekształcić szkodliwe emisje w azot i wodę. Jest on wymagany dla wszystkich nowych ciężarówek z silnikiem diesla sprzedawanych w USA od 2010 roku. Zapalenie się kontrolki "DEF" na desce rozdzielczej oznacza, że poziom płynu DEF jest niski. Dzieje się tak prawdopodobnie co 5000 mil. Ponieważ jest to emisja narzucona przez władze federalne, masz ograniczoną liczbę mil na uzupełnienie płynów, zanim komputer silnika zacznie ograniczać prędkość.
Poza tym, utrzymanie pierwszego samochodu ciężarowego z silnikiem wysokoprężnym jest dość podstawowe. W pewnym sensie, z powodu braku świec zapłonowych, jest to prostsze. Pamiętaj tylko, aby przestrzegać zalecanego przez instrukcję obsługi harmonogramu konserwacji.
Sprawdź wszystkie produkty do silników wysokoprężnych dostępne na stronie NAPA Online lub zaufaj jednemu z 17 000 punktów NAPA AutoCare, w których przeprowadzane są rutynowe przeglądy i naprawy. Aby uzyskać więcej informacji na temat swojego pierwszego samochodu ciężarowego z silnikiem wysokoprężnym, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.
Zdjęcia dzięki uprzejmości Mike'a Hagerty.