Ekonomia paliwowa: Jeśli kiedykolwiek jeździłeś na rowerze z niską oponą, wiesz, że dzięki dodatkowym oporom toczenia masz wrażenie, że jedziesz po mokrym cemencie. To samo dzieje się z Twoim samochodem i zmniejsza zużycie paliwa. W ciągu 10 000 mil rocznie, może to oznaczać nawet 150 galonów gazu lub 500 dolarów z kieszeni!
Obsługa: Niskie ciśnienie w oponach oznacza słabszą kontrolę i dłuższą drogę hamowania. Zwłaszcza przy dużych prędkościach może to być bardzo niebezpieczne.
Przedwczesne zużycie opon: Niedopompowane opony są narażone na duże obciążenia, zwłaszcza stalowe pasy. Weź spinacz do papieru i pracuj nim tam i z powrotem, aż się zatrzaśnie. Czujesz, jak gorąco robi się, gdy metal jest naprężony? To samo dzieje się ze stalowymi pasami w Twoich oponach, które i tak nagrzewają się już z powodu normalnego zużycia. Takie gorąco i naprężenia powodują nierównomierne zużycie bieżnika, a nawet mogą spowodować całkowite zniszczenie opon.
Prawidłowe pompowanie opon może przynieść nawet 3,3-procentowy wzrost zużycia paliwa, a nawet więcej. Pamiętaj, że nie można wykryć niskiego ciśnienia powietrza, patrząc na oponę, dopóki nie osiągnie ona naprawdę niskiego ciśnienia (mniej niż 20 psi). Pamiętaj też, że powietrze będzie wydostawać się z opony przez trzpień zaworu i boczne ścianki opony tylko w wyniku normalnego zużycia; powinieneś otrzymać miernik jakości opony (nie ten, który jest wbudowany w wąż na stacji benzynowej) i sprawdzać ciśnienie w oponie przynajmniej raz w miesiącu. Powietrze rozszerza się, gdy jest gorące, należy więc pamiętać o sprawdzaniu ciśnienia w oponach, gdy są one jeszcze zimne.
Ciśnienie w oponach nie jest w czołówce umysłów większości kierowców, ale jest ona nadal ważna. Konieczność wymiany przedwcześnie zużytego kompletu opon lub wrzucenia większej ilości gazu do zbiornika paliwa wydaje się być dość głupim sposobem na wydawanie pieniędzy, prawda? Zrób sobie przysługę i uważaj na poziom inflacji w oponach!